.FOLLOWERS

.NOTES FOR TODAY

.:: UPDATE ::.

.LATEST NEWS.

(: YAYA :)
.sabar itu separuh daripada iman

.bad mood >,<'

.APASAL KORANG NK BUAT KECOH KT BLOG AKU!!!

.SANGAT MARAH!!!

.MY PLAYLiST




Gratisan Musik
REDHA
INTEAM
ASSALAMUALAIKUM
kepada pembaca SETIA blog aq aka yaya...
(maaf menggunakan bahasa diri 'AKU/AQ' kerana yaya sangat)
MARAH!
aku terpaksa membuat entri ini kerana aku tidak tahan dengan karenah kalian.. kalau x ada monyet masakan pokok bergoyang!!!.. kalau kalian tidak mengata/mencaci/memaki di ruangan CHATBOX aq, x akan jadi macam nih! siapa yang mula dahulu???
SIAPA?????????
di tujukan KHAS buat insan yang mempunyai SIFAT -VE dalam diri terhadap orang lain

'orang yang suka menyamar menjadi orang lain'
'orang yang pengecut'
JILBAB PUTIH
SEMUT API (@ mungkin kata nama lain BATU API)

TUNJUKKAN!! mana diri kamu sebenar? siapa kamu?.. kenapa x tunjukkan diri / nama sebenar kalian? takut? ha! TAKUTTTTTTT!!!!! MasyaAllah, sedarlah saudara seagamaku, kalian bukan berdakwah! kalian bukan membantu! sebaliknya kalian menambahkan dosa pada diri masing-masing atas semua kutukkan/hinaan/makian kalian.. kalau bagi kalian apa yang dilakukan oleh 2 insan ini adalah salah, redha dan bagilah nasihat yang membangun, bukan 'hentam x pakai helmet'.. Nauzubillah, lagi dasyat apabila kalian telah mendoakan yang tidak baik untuk 2 insan ini.. apakah kalian sedar, adakah Allah akan memakbulkan doa yang tidak baik kalian ke atas 2 insan ini? sesungguhnya kalian lagi banyak mendalami ilmu agama berbanding aku.. Allah hanya akan memakbulkan doa orang yang di ZALIMI (x perlu lah aku nak menerangkan BAB di ZALIMI ini)..


sudah-sudah lah nak mengdengki pada orang lain.. mungkin aq x sepandai korang yang lebih banyak MENDALAMI ILMU AGAMA.. tapi yang aq belajar tentang agama kesemuanya bersifat +ve!!! INGAT! BERSIFAT POSITIF!!!! wahai pendidik agama sekalian.. kenapa nak berbalah sesama sendiri? kenapa nak pentingkan diri sendiri? kenapa saling nak menjatuhkan? kenapa mesti nak mengutuk mengata? kenapa mesti berhasad dengki? kenapa tidak redha dengan ketentuan ALLAH? ingat! KETENTUAN ALLAH!...

berfikiran positif dan profesional lah kalian.. jangan seperti budak hingusan.. nak bergaduh je.. kalian jadi begini kerana kalian hanya mendengar sebelah pihak saja.. pernah kalian tanya kepada pihak satu lagi? kenapa dia nekad membuat keputusan dan mencari orang ketiga dalam hidupnya? pernahhhhh takkkkk??????

sesungguhnya manusia hanya mampu merancang.. berbalik la kalian pada lumrah manusia.. kita hanya mampu merancang, selebihnya Allah yang menentukan.. 'kun faya kun' = jadilah maka jadilah.... apa kalian tidak sedar? semakin kalian menghina,caci maki 2 insan ini..apa yang aq lihat, hubungan mereka semakin bertambah bahagia dan semangat mereka semakin kuat menempuh ujian Allah.. aq tidak berbohong, tapi inilah hasil apa yang aq lihat.. alhamdulilah, syukur kepada Allah... apa kalian berpuas hati dengan caci / makian kalian selama ini? apa kalian berjaya? @ kalian dapat membantu pihak yang kalian bela? tidak! kalian tidak mendapat apa2 pun selain DOSA! ingat DOSAAAAA! nauzubillah..


hurmm~ bukan nak membela pihak ketiga, tapi cuba kalian berfikir sedikit apa yang aq nak kata ni... kita lihat dari kisah NABI MUHAMMAD S.A.W yang mempunyai isteri lebih dari 1, dan kita amik skop paling kecik...ingat! skop PALING KECIK!!! adakah isteri ke 2 ke 3 dan selainnya di katakan sebagai PERAMPAS??? adakah???? aq x perlukan JAWAPAN yang mempunyai 'kerana' / 'sebab'... 'kerana' / 'sebab' itulah ada pada tiap2 jawapan terhadap KEADAAN seseorang yang kalian tidak boleh nak pertikaikan kalau tidak mengetahui KEADAAN SEBENAR...


apa yang ingin aq cakapkan di sini ikhlas dari hati.. dulu aq juga kurang senang dengan keadaan ini n apa yang terjadi, tapi aq x bertindak melulu dengan menunding jari tanpa usul periksa.. aq berfikir dengan meletakkan diri di pihak pertama dan kemudian di pihak ke 2 dan ke 3.. apa yang aq dapat simpulkan, ke semua pihak mempunyai kesalahan diri masing2, tapi bila aq berfikir dengan berbalik pada ketentuan Allah terhadap kehidupan kita yang dah tercatat sejak azali di 'luh mahfuz' lagi.. kalau dah takdir, takdir.. kalau dah jodoh, jodoh.. kalau mati, mati.. apakah kalian mengetahui masa akan datang kalian? ... haih~ manusia manusia, kalau kita sentiasa berfikiran positif pada tempatnya dan keadaannya, kita x akan kolot macam nih..
sentiasalah bersyukur dan redha..

aq menulis entri ini bukan hendak mempertikaikan pendidikan kalian, kelebihan kalian @ berpihak kepada siapapun.. tapi aq menulis hanya sebagai seorang insan untuk menasihati dan saling mengingati... insyaAllah juga kapada diri aq sendiri...


NOTA :
:aq minta maaf kepada semua kalau ada salah & silap dalam membuat entri2 blog ini
dan aq memaafkan siapapun yang 'menyakitiku'...
(nak maaf @ tidak terpulang la kerana urusan kamu dengan Allah)
:MUHASABAH DIRI MASING-MASING